EMİNE AZBOZ

Emekli Türkçe öğretmeni olan yazar Emine Azboz’un yaşam serüveni, Konya’nın Ereğli ilçesinde başladı. Niğde Kız Öğretmen Okulunu, Konya Selçuk Üniversitesini (eski adıyla Selçuk Eğitim Enstitüsünün Türkçe bölümünü) bitirdikten sonra öğretmen ve yönetici olarak öğretimin ilk, orta ve lise kademelerinde Anadolu’nun birçok yerinde ve Talim Terbiye Kurulu’nda görev yaptı. Lisansını tamamladı. Çağdaş Radyoda programlar, Ankara Çağ’da köşe yazarlığı yaptı.
Yazı dünyasına yıllar önce ilk, orta, lise ders kitaplarının yanı sıra Acılarımın Çiçekleri, Neden Evlenmedim adlı yapıtlarıyla girdi. Anaçka, Beni Karım Yarattı, Ege’nin İkizleri, Lozan’dan Sevr’e, Şafağı Arayanlar, Gebekum, Eğitim Softaları, Türkler, Din ve Edebiyat adlı basılmış yayınlarının yanı sıra “Bir Çift Kırlangıçtı Yüreğim, Hoş Bulduk Balıkçı Afrodiça’dan, Peninsula Mektupları, Tanrıçalıktan Kulluğa, Atatürk Üşüyor Anne, Ben Öğretmen, Kelebeğe Dokunma, Mızıka, Ağıcık, İçimde Elaki’nin Hüznü, Ali Cengiz Oyunu…. gibi basılmaya hazır kitap dosyaları bulunmaktadır.
Şimdilerde Datça’da yaşayan yazarın, çeşitli edebiyat dergilerinde yazıları çıkmakta, Çağdaş Marmaris, Datça Expres, Görele, Karadeniz gazetesinde köşe yazarlığı yapmakta.
Muğla Üniversitesi, Datça Kazım Yılmaz Meslek Yüksek Okulunda öğretim görevlisi olarak çalıştı bir süre. Yazarın, “Mızıka” öyküsü, Aykırı Sanat Öykü Yarışması, Jüri Özel Ödülüne layık görülmüştür.

2010 İZMİR TÜYAP ETKİNLİKLERİ

2010 İZMİR TÜYAP ETKİNLİKLERİ
Fuar ayrıntıları için resme tıklayınız